Lyssna på och diskutera med Jonas Sjöstedt

Jonas-Sjöstedt

Måndag den 27 april kl 18:30 på Elektron

Lyssna och diskutera med Jonas Sjöstedt om bland annat landsbygdens utmaningar, förbättring av järnvägen samt problem och möjligheter för välfärden i dag.

2 kommentarer till Lyssna på och diskutera med Jonas Sjöstedt

• M.h.t. uppdrag granskning om Grums och rapport-inslaget igår om att ambulansen inte kan hitta till folk som bor på vissa platser på landbygden, tror du landsbygden kommer växa? Vad tror du kommer hända när landsbygden inte finns längre? När tror du mänskligheten utrotat sig själva?

• Ja, enligt undersökning från Länsstyrelsen så kommer landsbygden i Sörmland att växa. Men det gäller att bevaka att bostäder byggs som svarar upp mot behovet samt att vi slår vakt om skolor, kommunikationer och service på landsbygden. Bredband är jätteviktigt. Vänsterpartiet i Gnesta överklagade kommunens beslut att sälja stadsnätet.Tyvärr gick inte överklagan igenom utan det blev ändå sålt. Vänsterpartiet fortsätter med bevakningen av landsbygdens behov!