Företrädare

Benny Åberg, ledamot

Alberto Castro, ledamot

Politiska företrädare

Kommunfullmäktige: Anders Simme och Lena Staaf (ordinarie), Benny Åberg och Sven Vestlund (ersättare)

Kommunstyrelsen: Lena Staaf (ordinarie)

Barn- och Utbildningsnämnden: Benny Åberg (ordinarie)

Vuxen- och Omsorgsnämnden: Åsa Tallberg (2:e vice ordförande)

Patientnämnden: Åsa Tallberg

BRÅ: Anders Simme

Ungdomsrådet: Alberto Castro

Gnestahem AB: Anders Simme (vice ordförande)

GFAB: Åsa Tallberg (ersättare)

2 kommentarer till Företrädare

• Hej Madeleine och tack för ditt mail!

Jag ber om ursäkt för att du fått vänta på mitt svar. Sjukdom, Påsk och dator-krångel är orsaken.

Visst är din fråga berättigad och högaktuell.
    Jag kommer att ta upp din fråga på nästa Barn- och utbildningsnämndsmöte som är onsdagen den 29 april. Du är välkommen att vara med då som åhörare.
    Mötet börjar kl. 15 och är i Kommunhuset i centrala Gnesta. Alla dessa möten är öppna för allmänheten(utom vissa personfrågor som är sekretessbelagda med hänsyn till de inblandade).
    Jag ska titta igenom dom länkar du skickat med till dess då jag inte är särskilt påläst i ämnet.

Vänsterpartiet i Gnesta kan inte vara med och finansiera det föredrag du föreslår då vi är en liten förening med en begränsad ekonomi.
    Är det flera föreningar som kan samordna ett föredrag kan vi bidra med en mindre del av kostanden.

Ses vi inte på mötet den 29/4 så hör jag av mig till dig igen efteråt och berättar vad som sagts och om nämnden vill arbeta vidare med frågan.

Tack för att du hörde av dig och välkommen att höra av dig igen.

Ewa Fagerström
    Vänsterpartiet i Gnesta

• Hej !
    Jag heter Patrik Franke och arbetar med en teaterföreställning om vår miljö och om klimatet som Naturskyddsföreningen arrangerar. Vänsterpartiet arbetar ju med frågor som berör dessa ämnen. (Se nedan)Vi skulle vilja inbjuda er att se föreställningen, samt be er vara med i det samtal som följer efteråt och som kommer att handla om vad vi behöver göra för att ställa om och skapa en klimat- och miljövänlig framtid.
    Sprid gärna information om evenemanget i ert nätverk.
    Patrik Franke

SCENKONSTGRUPPEN PRESENTERAR
    GRISMANIFESTET
    i samarbete med Naturskyddsföreningen

Viktig föreställning om klimatet och miljön!

Plats: Messingen, stora scenen, 16 nov kl. 19.00 – 20.30.

Grismanifestet är en teaterföreställning som har kommit till mot bakgrund av den pågående omvandlingen av vår världsbild, vetskapen om att hela vårt sätt att leva gått i baklås och att det nu krävs ett nytt sätt att se på människan och verkligheten. Monologen berör de händelser som har lett fram till dagens klimatsituation och har tagit fabeln till hjälp för att skildra utvecklingen. Föreställningen handlar om en kvinna som försöker hantera sin allt tilltagande oro för hur vi behandlar naturen. I föreställningen kommer hon på hur hon ska vända sitt missmod till en konstruktiv kraft. Genom en blandning av fantastik och realism skapar pjäsen sin egen värld. Med hisnande bilder skildrar pjäsen krocken mellan å ena sidan naturen och livsbehoven och, å den andra sidan, vårt rationella samhälle.

I varje föreställning ingår ett publiksamtal där representanter från Naturskyddsföreningen och inbjudna gäster diskuterar de frågor monologen väcker.

FRI ENTRÈ

TEXT & REGI: : Patrik Franke